piątek, 9 września 2011

Market


Dziś odkryłyśmy wielki market z warzywami, owocami, orzechami, przyprawami etc. Sam budynek hali jest  niesamowity chociaż mnie jak i innych koneserów pewnie bardziej zainteresuje to co można w nim kupić.

Ja utonęłam w dziale z owocami morza. Wielkie ośmiornice, kalmary, krewetki i mule w równie wielkich cenach, ale jak muszą smakować! Widziałyśmy też langusty ( a przynajmniej myślę, że to były langusty), które mimo, że leżały na lodzie jeszcze
się ruszały, brr...

Poza tym zafascynowało mnie stoisko z przyprawami. Tysiące małych paczuszek z kolorowymi ziołami, wyglądały jak odczynniki chemiczne. Od razu zachciało mi sie coś ugotować. Z racji ograniczonych funduszy pozwoliłyśmy sobie kupić tylko szałwię, ale jak pachniała! Nawet dziewczyny były pod wrażeniem. Jako dyżurny szef kuchni pozwoliłam sobie ją dziś wypróbować i jest naprawdę niesamowita.

Kolejnym odkryciem była oczywiście szynka. Wisi wielka, z cała nogą, ciężka i pachnąca. Kosztuje krocie, ale myślę, że taką jedną je się przynajmniej przez rok. kroi sie ją na cieniutie plasterki, a potem żuje każdy kawałek przez pół godziny. W smaku przypomina połączenie boczku i jakiejś wędzonej kiełbasy. I oczywiście jest pyszna choć na początku przeżywa się szok kulturowy - dlaczego szynka jest jak wędzona guma?

Uwielbiam odkrywać nowe smaki, mogłabym tu mieszkać chociazby tylko po to, żeby przez rok kulinarnie eksperymentować. Niesamowite jest to, że wyjeżdzając z kraju można spróbować rzeczy, o których istnieniu nie miało się pojęcia. Jak nauczę się gotować coś tutejszego podzielę się przepisem.

2 komentarze:

  1. Poproszę o zdjęcia: z ciastkami, z deserami, z czymś tam.
    A następny, następny post to powinno być tapas. Właściwie to przez najbliższe pół roku może się przewijać tapas na zmianę z deserami. Gdzieniegdzie proponuję budynki, spędzanie wolnego czasu i znowu tapas. Czy ja jestem monotematyczna ? Chyba nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pan od sałaty jest tak czarująco radosny, że kupiłbym bez zastanowienia.

    OdpowiedzUsuń